Založ si blog

Neklesať na duchu

Potrebujem svoju dávku leňošenia. Bez nej som vykoľajená. Organizmus si ju po čase pýta aj sám. Preto si sem tam urobím pyžamový víkend.

Užívam si ticho a vlastné tempo. Som vláčna. Pesimista by povedal, že som prispatá alebo spomalená.

 

Najhoršia choroba je lenivosť a najťažšia robota je myslenie.

 

Kedysi dávno ma zaujala scéna  vo filme. Rodina sedela za stolom, matka, otec a tri deti. Otec práve priniesol výplatu. Začali si vyčleňovať čiastky na jednotlivé potreby domácnosti.

Aj keď peňazí nebolo veľa, automaticky sa vyčlenila čiastka mamine na kaderníčku. To bola symbolická odmena pre matku za jej starostlivosť. Pointa bola v tom, že nešlo ani tak o tú parádu, ale o oddych a duševnú očistu.

Čas letí akoby mal krídla. Ja som len chodec a niekedy sa mi urobí otlak. Dobre je pamätať si na ktorej križovatke života. Vznášala som sa tak akurát, keď som sa prvýkrát zamilovala. Dvadsať  centimetrov nad zemou. Po čase som zostúpila na zem a po čase sa mi urobil ten otlak.

Recept na dobrý život: Nádherný nekonečný naivný optimizmus. Alebo „blahoslavení slabí duchom“?

 

Keď som na vážkach a neviem sa rozhodnúť, prestanem sa snažiť rozhodnúť. Čakám na impulz, osvietenie, pocit, vnuknutie, nazvite si to ako chcete. Skutočne „to“ o chvíľu príde a mám vyriešené.

Niektorí nemajú kedy žiť svoj život, lebo pozorujú a hodnotia život tých druhých.

Naordinujte si neklesať na duchu a udržujte si príjemnú hladinu zamilovanosti.

 

PS

Máme protimonopolný úrad! Akú aktivitu vykonáva v súvislosti s čoraz väčšou centralizáciou rozhodovania Bruselu?

Keď ľudí vyzývame prednostne kupovať slovenské výrobky, nie je to podporovanie nacionalizmu? 🙂

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99756x
Priemerná čítanosť článkov: 1781x

Autor blogu

Kategórie