Založ si blog

Vlastné dvere

Možno sa teraz budem venovať „podružnej“ téme. Možno.

Zaujímavé je, že som bola dlho nevedomá o tom, že nie sú u nás len národnostné menšiny, ale aj nejaké, všelijaké iné, ktoré sa chcú stavať na roveň týmto menšinám. Akosi mi to nechce ísť do hlavy, ani do srdca. V súvislosti s ďalším, čo napíšem: „Nie som volič, ani sympatizant KDH.“ Naopak, mám výhrady k ich vajataniu a k ich jemným nuansám v postojoch. Pritom si myslia, že sú stále rovnakí.

Niektoré veci sa však týkajú všetkých, bez ohľadu na vyznanie. Nie sme zo skúmavky.

Kam je zdravé zájsť vo vyčleňovaní? Smeruje to k tomu, že v dotazníkoch bude:

Cítite sa byť

a)      ženou

b)      mužom

c)      niečo medzitým

d)     ešte som sa nerozhodlo

e)      ako kedy *

(*ako kedy mi to bude vyhovovať)

Je víkend. Zatváram dvere za prácou, pred zvedavými cudzími očami. Zatváram a otváram si ich len ja sama.

Nostalgia? Nie. Len túžba po poriadku rovnováhy.

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99785x
Priemerná čítanosť článkov: 1782x

Autor blogu

Kategórie