Pochopenie

8. novembra 2013, jahodka, Nezaradené

Poznáte tie obrázky, pri ktorých musíte zvláštne zaostriť zrak, aby ste videli nielen to, čo vidíte na prvý pohľad?

Mnohokrát sa vám v živote zrazu rozjasní, zrazu máte riešenie a pritom ste na to vôbec nemysleli. Niekde to bolo uložené a žilo si to svojim vlastným životom.

V televízii ukazovali reštauráciu, v jednom európskom meste, kde ste v absolútnej tme. Môžete si vyskúšať pocity a bežné činnosti slepého človeka. Ja som bola asi pesimistické dieťa, lebo som si pomyslela:“Čo ak sa stanem slepou?“. So zatvorenými očami som chodila po byte, robila niektoré úkony a nesvietila na WC.

To ma zvádza poslať niektorých našich predstaviteľov, hlavne tých, ktorí ani sami nevedia koľko zarábajú, do bežnej slovenskej rodiny. Tie omrvinky, ktoré nám podhadzujú, sú smiešne a je mi z nich na grc.

Často počujeme:“Život je boj!“. U mnohých ľudí dnešnej doby život vyšpikovaný do maximálneho individualizmu a sebectva. Preto tréning v tmavej miestnosti nemusí byť pre  nich od veci. Možno by objavili a pochopili tých druhých.

 

November 2005