Založ si blog

Dozrievanie

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela  uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“.  Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V čase dospievania som si uvedomila, že vzorom mi je otec. Stále išiel vpred a vyššie a nevzdával sa. Aj keď už nie je medzi nami, na Vianoce bol na stole tanier aj pre neho.

Ako malej mi nešlo do hlavy, prečo sú detské zubné pasty sladké. Predsa nám hovoria, že od cukru sa  zuby kazia.  Myslím si, že viacero detí bolo z toho zmätených, ale asi si tiež nepýtali vysvetlenie, tak ako ja, a medzi sebou sme sa o tom nerozprávali. Dôležitejšie boli pre nás hry a pestvá, ktoré sme vymýšľali. Tak prečo?

Syn, keď mal desať rokov, prehlásil: „Ja nechcem byť taký obyčajný človek ako vy.“ (rodičia) Vtedy ma to zabolelo. Povedala som , že mu držím palce, a zo všetkých síl mu budem pomáhať, aby vynikol. V športe, ktorému sa venuje, dosiahol titul majstra Slovenska a štvrté miesto v Európe. Vo svojom športe a blízkej komunite, aj mimo športu, je známy. Ale  teraz, paradoxne, nemá rád veľkú publicitu. Vysoko si cení svoje súkromie a „svätý pokoj“.

 

  1. 1. 2019

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Struna v nás

07.10.2017

Milovala som všetkých svojich mužov. Len po čase z rôznych dôvodov som sa párkrát odmilovala ja a párkrát oni. Život ide ďalej. Momentálne to vyzerá do konca života. Zas. Chcela by som už len jednoduché problémy, na ktoré stačia jednoduché riešenia. Ľudia sú však dômyselné stvorenia, niektoré zas veľmi, veľmi jednoduché, a nestarajú sa, čo chcete vy. Komplikujú [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99667x
Priemerná čítanosť článkov: 1780x

Autor blogu

Kategórie