Založ si blog

Len tak

„Trvalo udržateľný rozvoj“

Dokedy sa dá trvalo rozvíjať? K čomu chceme dospieť? Nebolo by lepšie každému dopriať život v dnešnom slušnom priemere a ten udržať/udržiavať?

Veď aj toto udržiavanie si bude vyžadovať nové výskumy, poznatky, technológie a postupy. Zdroje nie sú nevyčerpateľné.

Cez prázdniny u starých rodičov som na ulici, kde bývali, bola skoro v každom dome. Bola som veselé a nie hanblivé decko. Nepíšem, že smelé, lebo ani ma nenapadlo, že by sa mi tam mohlo  niečo stať. V každom dome boli deti alebo vnúčence, alebo som sa tam nejak ocitla. V každom dome bolo niečo zaujímavé. Dnes je to už starožitné. Nie retro, lebo ja sama som už retro. Obdivovala som a uchvacoval ma starý nábytok a veci, ktoré mali svojho ducha a originálne remeselné čaro.

Po tej ulici, každé ráno a podvečer družstevníci hnali kravy na pašu. My deti sme ich odháňali z chodníka, aby sa tam nevykadili. Po tej ulici sa pohyboval aj jeden „prostáčik“ a vtedy som sa dozvedela, že jeho „matka“, ktorá chcela, aby dieťa neplakalo a spalo, tak mu varila odvar z makovíc.

Navždy odstrašujúce.

„Ich plytkosť je hlboká“

Niektoré § v našich zákonoch asi dobre seklo v krížoch, keď nie je možné s nimi hnúť. A niektoré sú zas také slizké, že sa nám vyšmyknú a žijú si svoj vlastný život. Nám obyčajným ľuďom nepochopiteľný.

„Lepšie nanič sedieť, ako dobre stáť“

Niektorí politici vydávajú dôsledky za príčinu. Tým pádom príčina stále produkuje dôsledky. Nie sú spokojní ako ľudia volili, tak zradia sami seba.

Keď sa im nepáči, ako ľudia volili, nech si nájdu iný ľud. Šťastnú cestu. Nekonečno je kratšie ako vaša púť.

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99676x
Priemerná čítanosť článkov: 1780x

Autor blogu

Kategórie