Založ si blog

Medzi nebom a zemou a naopak

Možno hľadám súvislosti a spojenia, kde nie sú. Možno ide len o náhodu a možno nie.

Pozerám tenis. Pozerám ho hlavne kvôli Rogerovi. Držím mu palce a presviedčam okolie, aby aj oni mu držali palce. Federer má za manželku Slovenku Mirku. Ďalší vynikajúci hráč Novak Djokovič má za trénera Slováka. Novak a jeho tím si ho vybrali na začiatku kariéry a on ho priviedol k najvyšším métam. Ako vedeli, že bude pre nich ten najlepší? Fandím Rogerovi, ale keď skončí, fandím Noelovi.

Ak tam „hore“ niečo existuje a ovplyvňuje, neurčuje, naše konanie, tak potom naše konanie ovplyvňuje, neurčuje, ďalšie vplyvy „z hora“ na naše konanie. Existujeme vo vzájomnom ovplyvňovaní a žiadne konanie neostane bez odozvy. Fyzik to nazval „akcia a reakcia“. Aj keď sa to niekedy tak nejaví, ale „božie mlyny“ melú pomaly, ale isto.

Môžeme hovoriť aj o intuícii. O jej počúvaní, alebo nepočúvaní. O intuícii ako výluhu, tinktúre, všetkých našich zážitkov, skúseností, vedomostí, „scucnutých“ do niečoho, čo voláme intuícia?

Stalo sa mi, že som nepočúvala svoj vnútorný hlas a radšej som ho rozumne racionalyzovala.

Potom prišli výčitky. Niečomu som možno mohla zabrániť. Syn dvakrát ušiel hrobárovi z lopaty. V oboch prípadoch som mala nutkanie na niečo ho upozorniť, ale nechcela som ho vyrušovať maminkovskými radami. Bol už dosť dospelý. Nezavolala som mu, aby išiel pomalšie, keď som videla, že zákrutu pri našom dome prešiel veľmi rýchlo. Vodič predsa pri jazde nesmie telefonovať. Na druhý deň som mala telefonát, že havaroval. Našťastie sa mu nič nestalo a auto je na totálku. Dostal šmyk, ktorý ho smeroval do práve prichádzajúceho kamiónu. Našťastie sa len „lízli“, ale točilo ho ako roládu. Druhýkrát išiel na večerné lyžovanie a zdalo sa mi, že nie je dostatočne oblečený. Hlavne v oblasti krížov. Len prešívané lyžiarske nohavice do pása, tričko a vetrovka. V noci mi telefonoval už z nemocnice. Spadol tak nešťastne, že mal poranený dôležitý vnútorný orgán a krvácal dovnútra. Klesal mu tlak, ale záchranka našťastie prišla včas.

Pár rokov pred týmito udalosťami mi zomrel svokor. Rok potom sa mi o svokrovi snívalo a v sne mi hovoril: “Som tu s ním a je mi dobre. Mám sa dobre.“ Preložila som si to, že s Bohom. Nechodím do kostola, ani sa nemodlím, ale verím, že „niečo“ medzi nebom a zemou existuje. O sne som povedala aj svokre. Bola rada a brala to ako odkaz. Jej sa s ním nesnívalo.

Už na moju intuíciu dám. Alebo ak chcete, riadim sa srdcom.

 

  1. 9. 2015

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99639x
Priemerná čítanosť článkov: 1779x

Autor blogu

Kategórie