Založ si blog

Bleskovka

Piatky sú nebezpečné. V eufórii voľnosti a vidiny relaxu sa rozbehnem po obchodoch, urobiť prieskum. Jasné, že sa nezaobíde bez kúpy nejakej drobnosti. Sem-tam aj maxi drobnosti. Potom s potom doma počítam nie len minuté peniaze, ale aj čas, a poviem si: „to bolo naposledy, mám všetko“. Na ďalší piatok potom nie je zábavné konštatovať, že som slabá. Ale budúci piatok to určite zvládnem.

Tento víkend to bolo celkom ospravedlniteľné, lebo som sa v klimatizovanom obchodnom centre schovávala pred horúčavou vonku. Inak posledných päť dní vždy v podvečer zájdeme k blízkemu jazeru zaplávať si a potom hasiť smäd dobrým pivom. V jeden večer sme si doniesli domáce zemiakové placky a robili chute všetkým naokolo. V podvečer býva vo vode asi rovnaký počet plavcov a labutí, 21.  Akoby v krásnej symbióze prapočiatku. Tá vzájomná blízkosť vyzerá idylicky a pre romantické duše možno romanticky.

V názve som použila prezývku pani učiteľky zo strednej. Rada dávala tzv. päťminútovky, písomky = bľeskovky. Ten mäkčeň nie je omyl. Chcem len zvýrazniť  mäkkosť s akou to ona vyslovovala. Skúste to, ak sa nebojíte, že sa vám jazyk prilepí o podnebie.

Končím moju bleskovku, lebo mi je strááášne teplo a kvapôčky potu mi bežia dole chrbtom.

Obliekam si plavky a bežím, to asi ťažko. Je môj čas.

 

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99474x
Priemerná čítanosť článkov: 1776x

Autor blogu

Kategórie