Založ si blog

Stojaté vody

„Mami, ja potrebujem desiatu na každú prestávku. Ja som hladný.“ Pamätne v roku 1987 zahlásil môj mladší syn, prváčik. Škola ho dosť vyčerpávala. Na druhej stane to však bola dobrá príprava do budúcnosti pre mňa. Zvykla som si robiť väčšie desiaty.

Synov sme viedli k pohybu a k športu.

Staršieho nevzali do športovej triedy na ZŠ, kvôli jarnej alergii na pele. Dostal sa do matematickej triedy. Ale kamarát ho o rok prehovoril na hádzanú. Tú si zamiloval a venuje sa jej dodnes. A dnes už svoju dcéru vodí do gymnastickej prípravky. Mladší sa dostal do atletickej triedy na ZŠ a potom aj na strednom odbornom učilišti a športu sa venuje dodnes, i keď inému, v ktorom má v rámci republiky pekné úspechy.

 

Niekedy sa správame akoby sme nepatrili k svojmu telu alebo telo nepatrilo k nám. Dávame mu pekne zabrať zlou životosprávou a čudujeme sa, že „nám“ to vracia.

Na školách do prírodovedných predmetov je zakomponované aj enviromentálne poučenie a tiež deti majú byť vedené k finančnej gramotnosti.

To isté treba urobiť v zdraví, v starostlivosti o telo, v súvislosti s pohybom a dôležitosťou pohybu. Pohybom sa rozvíja aj mozog, mentálne zdravie. O tom by mohli rozprávať rodičia postihnutých detí , tí, ktorí poznajú Vojtovu metódu, hipoterapiu a iné.

 

Starší syn je viac ako desať rokov v Írsku. Tam pokračoval vo svojom športe a stal sa dvakrát majstrom. V mužstve sa stretli Ír, Srb, Slovák, Francúz, Španiel aj Talian. Hrá, trénuje a „kovčuje“. Pred dvomi týždňami, ako seniori nad tridsať i nad tridsaťpäť, zdolali univerzitný výber. Vyštudoval UK s aprobáciou biológia – telesná výchova. Snažil sa o uznanie vzdelania, ale prešla len telesná výchova. S biológiou robili stále obštrukcie, až to napokon vzdal. Ani vlastná alma mater mu extra nedokázala pomôcť. A to sme v EÚ.

Hovorila som to známemu a jeho spolužiačka pracuje ako učiteľka vo Švajčiarsku a UK bez problémov uznali.

 

V nedávnej minulosti sa ešte hovorilo o troch hodinách telesnej výchovy. Veľmi potichučky to vyšumelo. Ako stojaté vody bez kyslíka a sinice na nich. Potichučky zahnívame.

Tiež vo veľmi nedávnej minulosti, tento týždeň, som na internete zachytila informáciu o „cintoríne bratislavských futbalových ihrísk“ 74 kúskov. Neviem, do akej miery je to objektívne, ale aj polovica by bola veľa. Ešteže nás trochu zachraňuje vidiek.

 

Milujem biatlon. Dva v jednom, beh na lyžiach a streľba. Nikdy som nechápala tých, čo sa vyhýbali telocviku. Pohyb ma sprevádza celý život. Také krásne mrazivé slnečné zimné lyžovanie je ako krásne láskyplné milovanie.

 

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99675x
Priemerná čítanosť článkov: 1780x

Autor blogu

Kategórie