Založ si blog

Strieborná bez šedej neprežije

„Nechcem byť starý!“ Povedal môj syn, keď videl svojho dedka bezvládne ležať na nemocničnej posteli a ako ho ja musím obriadiť. Otec mal našťastie ešte zdravý úsudok. Tam sa spolu naposledy videli a rozprávali. So mnou tiež.

 

Nejaký pán prezentoval v rozhlase svoj prieskum ohľadom „striebornej ekonomiky“. Naši dôchodcovia míňajú svoje peniažky na potraviny a bývanie. Západní na dovolenky. Podľa jeho logiky treba investovať so služieb dovolenkujúcich. Cudzincov. A zamerať týmto smerom aj výskum a ešte si robiť zásluhy, aký ohromný výskum som urobil. Mám pocit zvrátenosti z následku zabetónovania súčasného stavu. To je tá rovnosť?

Až mi je trápne to tu rozvádzať. Riešia len následok. V prvom rade je treba produkciu, prácu pre ľudí, z vyprodukovanej hodnoty u nás odvádzať daň u nás. Zvyšovať dane by vedel každý.

 

Musíte zomrieť zdravý, lebo pri bežnom dôchodku nebudete mať peniaze na zvýšenú starostlivosť v bezvládnosti. Ale z diskusie opäť prišla rada, treba sa pripoistiť. Vraj sa otvára široké pole pôsobnosti poisťovniam. Ideme robiť agentov. Ale asi len tak s teplou vodou.

Preto sa rozhodnite, či to v určitom čase ukončíte sami, alebo dopredu budete šetriť, aby vám potom niekto utrel r-ť.

 

Pýtam sa ako v detektívke: „Komu to prospeje?“

 

Aj keď starí ľudia sú šediví, nehovorí sa o šedej ekonomike, lebo to znamená niečo úplne iné, nekalé, ale o striebornej. Možno keby jej nebolo ….

Pritom vôbec nemusí ísť o neplatenie alebo neodvádzanie peňazí. Ide o vzájomnú pomoc z ľudskej blízkosti a dobroty alebo vzájomnej prospešnosti.

Ako bolo na počiatku, tak i dnes.

Ži a nechaj žiť!!!

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Sergej Šojgu

Moskovský súd uvalil väzbu na Šojguovho námestníka. Obvinil ho z korupcie

24.04.2024 10:33

Timur Ivanov je obvinený z prijatia úplatku v "obzvlášť vysokej výške."

vražda, bratislava, bezdomovec

Z vraždy muža v bratislavskej Petržalke obvinili 45-ročnú ženu

24.04.2024 10:23

V prípade preukázania viny jej hrozí trest odňatia slobody až na 20 rokov.

Russia Ukraine

Zničme Rusom Krymský most, ozýva sa opäť z Kyjeva. Príde úder naraz zo vzduchu aj z mora?

24.04.2024 10:00

Aké zbrane by Ukrajinci potrebovali, aby udreli na most ponad Kerčský prieliv? Možno nielen rakety, ale aj bezpilotné lietadlá a námorné drony.

Kim Jo-džong

Sestra severokórejského vodcu: Vybudujeme ohromnú vojenskú silu

24.04.2024 09:50

Severná Kórea tvrdí, že vojenské cvičenia USA sú prípravou na jadrovú vojnu proti Pchjongjangu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99718x
Priemerná čítanosť článkov: 1781x

Autor blogu

Kategórie