Založ si blog

Odsúdení na zánik?

Sme nahnaní do jedného veľkého húfu. Pred sebou, vedľa seba, vidím iných nešťastníkov, ktorí sa tu tiež ocitli. Viem, že spoza nás to príde, ale tých za nami, nevidím. Najskôr padne človek po mojej ľavici, potom človek po mojej pravici. Prečo mňa vynechali? Mám iskričku nádeje, že mňa to nejakým zázrakom obíde. Trvá len okamih. Na zátylku zacítim studenú hlaveň. Súčasne sa cítim ako pozorovateľ aj ako obeť. Zaznie výstrel.

 

Vtom sa oslobodzujúco zobúdzam.

 

Ležím s otvorenými očami a nechcem spať. Nechcem, aby sen pokračoval.

Tento strašný sen sa mi sníval v noci po dni, keď zahynulo 295 nevinných ľudí.

Neuveriteľnou mi prišla na konci 20. storočia vojna v Európe, v Juhoslávii. A 21. storočie nezačalo o nič lepšie. V Európe, ktorá si konfliktov a vojen odskákala až-až.

To skutočne ľudia nie sú schopní sa dohodnúť? Musí nastúpiť hrubá sila krutostí?

Zdokonaľuje sa technika zabíjania. Návody sú cez filmy a bojové hry, ponúkané ako teplé rožky. Smrť príde rýchlo, akoby bezbolestne. Čím viac, tým menej citlivo. Osud jednotlivca nie je nič.

 

Kde sú návody na porozumenie, ústretovosť?

Zdokonaľujeme techniku, stroje, nezdokonaľujeme dušu. Ostáva malosť a primitívnosť ako z roku nula.

Srdce mi búši v úzkosti, čo bude, ako bude. Čo čaká moje deti, mojich vnukov?

 

Čo čaká vašich blízkych?

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Tunde Onakoya

Nigérijský šachista prekonal rekord, na Times Square hral šach cez 58 hodín

20.04.2024 17:26

Tunde Onakoya dúfa, že sa mu vďaka tomuto výkonu podarí zhromaždiť milión dolárov na podporu vzdelávania detí v Afrike.

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99677x
Priemerná čítanosť článkov: 1780x

Autor blogu

Kategórie