Založ si blog

Dozvuky

Tie najpríjemnejšie, na ktoré si mnohí v prvom momente spomenú, sú dozvuky po maturitnom večierku. Bez učiteľov, rodičov, dozoru. Najlepšie na chate v horách. Je však bežnejšie, že si človek pamätá to zlé, čo zažil, než dobré a príjemné. To považujeme za samozrejmosť. Všetkým by nám malo byť dobre a príjemne. Utópia.

Dobre, nebudem filozofovať. Ide mi o dozvuky olympijské.

Dva mesiace prázdnin. Pohroma pre rodičov. Za mojich detských čias som bola od tretej triedy odkladaná na tri týždne do pionierskeho tábora. Vôbec mi to nevadilo a bola som dokonca rada. Rodičia pracovali v obchode a v službách. Boli od rána do večera v práci. V tábore sa robievali táborové olympiády. V jedny prázdniny sa mi na takejto olympiáde podarilo vyhrať tri disciplíny. Tešila som sa na vyhlasovanie víťazov. Na vystúpenie na najvyšší stupienok. Vystúpila som len dvakrát a ostala som zmätená.Nemala som odvahu ozvať sa na štadióne. Na ubytovni som zašla za športovým referentom. Opýtala som sa ho, či ešte majú záznamy časov z tej a tej disciplíny, lebo ja som mala najlepší čas, ale nebola som vyhlásená za víťaza. Zistil, že s takým časom vôbec nepočítali, a jednoducho ho prehliadli. Spýtal sa, či chcem diplom. Vypíše mi ho. Iste chápete, že o diplom vôbec nešlo.

Veľmi dobre a hlboko sa viem vcítiť do sklamania Michala Martikána po nepriznaní zlatej olympijskej medaily. Ako povedal v jednom z rozhovorov, i keď mu možno medailu dodatočnej priznajú, nevystúpi si na najvyšší stupienok.

Tá chvíľa je nenávratne preč.

2005

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Venezuela

Necestujte do Venezuely, varuje Slovákov rezort diplomacie. Zvážiť majú cestu do Kolumbie a Ekvádora

18.04.2024 13:49

Ministerstvo pripomína, že SR nemá ani v jednej z krajín zastupiteľský úrad.

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

Plačúca Palestínčanka s mŕtvym dieťaťom v náručí. World Press Photo tento rok vyhrala snímka z Gazy

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99647x
Priemerná čítanosť článkov: 1779x

Autor blogu

Kategórie