Založ si blog

O žehlení a o najsmutnejšej udalosti

Moja mama žehlila alebo mangľovala aj detské pančucháče a ponožky. Ja som už nebola taký pedant alebo otrok? Stačili všetky ostatné veci, ktoré s vekom a  športovaním detí a manželovými košeľami, stále pribúdali. Stále viac času mi zožieralo žehlenie.

K žehleniu som nadobudla úprimný odpor!

Dôsledkom bola značná redukcia vecí, ktoré si zaslúžia moju námahu. Zostali len košele, nohavice a sem tam nejaké lepšie tričko. Drahé priateľky, s košeľami nám svitá na lepšie časy, s materiálmi, ktoré sa samé narovnajú pôsobením telesnej teploty.

Na rozdiel odo mňa, môj svokor žehlil rád. Táto činnosť ho podľa jeho slov ukľudňovala a svokra nemala námietky ani faktické poznámky.

Píšem v minulom čase, lebo tento úžasný človek, životom ťažko skúšaný, nás nedávno navždy opustil. S nadsádzkou  som niekedy hovorila, že mi s deťmi pomohol viac ako ich otec.

Potom pri najbližšom žehlení som s úžasom zistila, že nenávisť k žehleniu je preč. Myslím, že nastalo zmierenie s touto činnosťou ako podvedomý druh komunikácie a čas spomienok na milovaného človeka.

Niekto si po prečítaní týchto riadkov pomyslí „ši-ši“, ale mnohí ma pochopia.

 

November 2004

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99750x
Priemerná čítanosť článkov: 1781x

Autor blogu

Kategórie