Založ si blog

Na nedeľu

Vec Makropulos v mojom vydaní

Poznáte slogan: Dva v jednom!? Môžeme sa viackrát narodiť? Prepadla vás túžba po večnej mladosti? Nech sa páči, čítajte ďalej!

Prvý začiatok – moje vlastné narodenie.

Druhý začiatok – s narodením mojich detí. Súčasne to bola dvojúloha, lebo z pozície rodiča som prechádzala aj do pozície ich kamaráta-rovesníka. Spomínate si na milé nové slová, ktoré vymysleli vaše deti? Napríklad roztrepatiť bolo rozbiť, nevedič – nič nevedieť. Keď som lúštila krížovku, pýtal sa ma syn, čo robím povedala som, že lúštim krížovku a tak vznikol novotvar lúšťovka. Hokejisti boli ujovia na paličkách. Hokejka bola palička, ku ktorej boli pripevnení. Alebo nezalichotilo by vám, keď detičky zahlásia, že aj chleba viete najlepšie odkrojiť vy?

Dospela som do dospela s mojimi deťmi. Plnoletá som už viac rokov, údržba mojej telesnej schránky trvá trochu dlhšie než predtým, ale duša je mladá. Môžem byť stará. Nič proti tomu nemám, hlavne aby som na svoj vek „veľmi dobre vyzerala!. Srandičky!

Tretí začiatok – moje spolužiačky sú mladšie od mojich synov. Nejde vám to do hlavy? Začnite po štyridsiatke opäť študovať.

Nesmrteľná nebudem, ale rozhodne sa chcem dožiť vnúčat. Štvrtý začiatok?

 

2006

Dozrievanie

02.01.2019

Cielene a uvedomene som sa sebavychovávala a chcela uspieť. Žiadnu veľkú dieru do sveta som neurobila, ale ani neprepadla. Bola som „obmedzená“, z vlastnej vôle, aj myslením na „čo na to povedia ľudia?“. Ale musí to byť len na škodu? Nie. Sú všeobecné nepísané pravidlá a morálne zásady, na ktoré netreba vymýšľať zákony, a predsa fungujú. V [...]

Staronové

01.01.2019

Staronové Aby sme deti do školy neodkladali, ale posielali ich tam vzdelávať sa. Aby porazení nestúpali po hroboch víťazov. Komfortná zóna istoty nech nás nezdegeneruje. Keď ťa nikto nechváli, pochváľ sa sám. Veď dobré sa chváli samo. Nepretrpte manželstvo s kamarátmi na pive, aby sto po tom trpení ešte niekoho doma našli. Strácam čas zdanlivo „podradnými [...]

Nádcha naša každoročná

20.01.2018

Na jar a začiatkom zimy som si pridávala k strave vitamín C, celaskon v tabletkách. Ale nejako mi to nepomáhalo, vždy som bojovala s hnusnou nádchou, kašľom a zastretým hlasom. Viacročnou skúsenosťou, sebapozorovaním a správnym vyhodnotením, som prišla na to, že vitamín v takejto forme, tabletka, môj organizmus nadmieru ochladzuje. Túto jar s nádchou neprivítam. Príroda [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 99671x
Priemerná čítanosť článkov: 1780x

Autor blogu

Kategórie